U Uniji poslodavaca Srbije održan je radni sastanak između ugostitelja, potrošača i Poreske uprave.

“Zatvaranje ugostiteljskih objekata je mera koja nije popularna i ona će u narednom periodu ići pod lupu”, izjavio je Nenad Krtolica iz Sektora za kontrolu Poreske uprave Srbije.

On je ukazao na veliki značaj ovakvih sastanaka, navodeći da je cilj Poreske uprave da saradnja sa ugostiteljima bude što bolja i da im Uprava stoji na raspolaganju.

Predsednik UPS-a Nebojša Atanacković se založio za određivanje blažih kazni ugostiteljima u slučaju prekršaja, usprotivivši se meri privremene obustave vršenja delatnosti, zbog koje, kako kaže, dolazi do obustave prometa, a samim tim se ostaje i bez poreza.

Atanacković je predložio da se ugostiteljima najpre odrede novčane kazne, i da se dodatno urede propisi u toj oblasti.

“Neophodno je da se u posredovanju te stvari urede na jedan civilizovan način i da svi budemo u istoj poziciji. Porez mora da se plaća. To je obaveza koja je neophodna”, istakao je predsednik UPS-a.

Predsednik Udruženja potrošača Srbije Goran Papović rekao je da se to Udruženje godinama zalaže za uređenje inspekcijskog nadzora, ocenivši da je “potreban ozbiljniji nadzor, kao i veći broj inspektora”.

navodeći da u Vojvodini postoje samo četiri turistička inspektora, Papović je podsetio da je Poreska uprava Srbije nedavno raspisala konkurs za prijem 100 poreskih inspektora.

Problem je i u tome što, kako kaže, ogroman broj prekršaja ode na sud, gde se predmeti razvlace godinama i na kraju zastare.

“Najbolji vid kazne za kršioce propisa je mandatna kazna, pomoću koje se puni budžet, a potrebno je i uvođenje prekršajnog naloga koji se odnosi na Zakon o zaštiti potrošača”, istakao je Papović. Dakle nakon prvog prekršaja treba da sledi novčena kazna, nakon drugog istog takođe, a nakon trećeg treba da usledi zatvaranje. “Potrošači ne znaju da li je objekat zatvoren zbog neizdavanja fiskalnog računa ili zbog nehigijene, to nas zbunjuje i uslovljeni smo pravom na izbor, jer se često smatra da je jedan zatvoren da bi drugi bolje radio«

Direktor Poslovnog udruženja hotelijera i ugostitelja Srbije (HORES) Georgije Genov je izjavio da 150 članova tog udruženja, hotelijera i restoratera, ima dosta problema i da je teško pratiti sve propise.

On je naveo da se gotovo svim zakonima, počev od regulativa za plaćanje poreza pa do propisa za zaštitu životne sredine, predviđa mera zatvaranja objekata.

“Mi se zalažemo za povećanje finansijske kazne, ali nikako za zatvaranje objekata”, isktakao je on, dodajući da dosta pitanja ostaje otvoreno i da je potreban stalni dijalog sa predstavnicima državnog aparata.

Predsednik udruženja ugostitelja iz Niša Mitić Bojan kaže da zatvaranje jednog ugostiteljskog objekta na 60 dana znači i njegovo trajno zatvaranje, nazivajući takvu meru represivnom politikom.

Dragan Stojanović, predstavnik ugostitelja iz Vojvodine još jednom je istakao da ugostitelji nisu protiv kontrola, ali su protiv dozvoljavanja nelojalnoj konkurenciji da radi, jer neprijavljene niko ne kontroliše. “Kad god je neka velika manifestacija u Novom Sadu (Exit; Grožđebal, Sterijino pozorište…) nelegalni objekti se uopšte ne kontrolišu, dok se u situaciji kad ima najviše gostiju od prijavljenih, legalnih ugostiteljskih objekata koji plaćaju mesečno 42 obaveze prema državi, traži da prestanu sa radom na sat vremena dok poreski inspektori ne utvrde stanje”.

Predsednik Sektora ugostiteljstva i hotelijerstva Unije poslodavaca Srbije, Stevan Rodić, rekao je da ugostitelje opterećuju zakoni koji su doneti, a koji u praksi nisu sprovodivi.  On je istakao da Poreska uprava kasni sa dostavljanjem poreskih rešenja paušalcima i po 3 godine što ih dovodi u zabludu. On je rekao da ugostitelje kontroliše 27 inspekcija, dok proizvođače oružija kontroliše 7 inspekcija. On je ukazao na propuste u radu od strane inspekcijskih organa i da bi inspekcija u skladu sa izemenama Zakona o inspekcijskom nadzoru trebala da deluje pre svega preventivno. S obzirom na to da je PU od početka godine do sad izvršila kontrolu na 6100 legalnih ugostiteljskih objekata, Rodić je postavio pitanje “koliko je nelegalnih objekata iskontrolisano imajući u vidu da se u ovakvim objektima vrti 60% novca”.

Osim predstavnika ugostitelja iz Niša, odakle je i potekla ova inicijativa za dijalog sa predstavnicima nadležnih državnih organa, sastanku su prisustvovali i ugostitelji iz Vojvodine i Beograda.