img_inspekcijaNeophodna je hitna izmena poreskih propisa kojima se regulišu sankcije za prekršaje, kako bi se kontrola pooštrila, a istovremeno poslovanje ne bi bilo ugroženo.

1. Potrebno je uvesti instancu „prvog prekršaja“ u slučajevima kada se pronađe minimalni manjak ili višak u kasi prvi put, a ta kazna bi trebala da bude simbolična, kao opomena.

2. Potrebno je odustati od prakse „privremene zabrane rada“, jer se time pravi šteta i preduzeću i dobavljačima i zaposlenima i državi. Umesto toga dovoljno je da kazna bude visoka, a da odgovorno lice odgovara za učinjeni prekršaj.

3. Potrebno je izmeniti ovlašćenja inspekcijskih organa prilikom inspekcijskih kontrola, a ne da se satima i danima blokiraju kase u marketima ili da inspekcijske kontrole u pojedinim proizvodnim preduzećima i kod uslužne delatnosti traju po 30, 40, pa čak i do 120 dana.

4. Potrebno je uvesti visoke kazne i krivičnu odgovornost inspektora za koje se utvrdi da na bilo koji način traže mito od preduzetnika i koriste svoja ovlašćenja kako bi neosnovano vršili pritisak na privredne subjekte. U okviru propisa za kontrolu rada inspekcija na terenu treba hitno uvesti otvorene telefone i zakonom zaštititi sve dostavljače informacija o ovakvim pojavama kako bi se one iskorenile.
Izvršna vlast žuri da uvede sve evropske standarde i regulativu koja često značajno opterećuje domaća preduzeća, ali kada treba uvesti propise za zaštitu privatne svojine i onemogućavanje samovolje državnih činovnika nailazi na zid ćutanja i izbegavanja.
Reforma inspekcijskih propisa omogućila bi strogo definisane odnose na relaciji preduzetnik-inspekcijski organi i smanjila štetu koju primena aktuelnih propisa čini i privredi i društvu.