Projekat: NEW NORMAL – Upravljanje rizikom kako bi se osigurao kontinuitet poslovanja uz snažno uključivanje zaposlenih

Pandemijska kriza je znatno povećala rizik u svim preduzećima, a veliki broj njih je osetio potrese izazvane narušenim odnosom između ponude i potražnje. Da bi se ublažile negativne promene tokom krize, ovaj projekat pokušava da utiče (i olakša) stvaranje takozvane „win-win” situacije, pozitivne i za poslodavce i za zaposlene, tako što će predstavnicima poslodavaca omogućiti uvid u najbolje strategije i aktivnosti u oblasti upravljanja promenama, informisati ih o njihovim zakonskim obavezama koje se tiču standarda informisanja i konsultovanja i ukazati im na prednosti planiranja promena u saradnji sa predstavnicima zaposlenih. Namera je da se dođe do najbolje strategije u oblasti upravljanja promenama u saradnji sa zaposlenima.

Projekat će trajati 18 meseci, a zadati ciljevi su:

  • Identifikovanje proizvodnih kompanija koje su adekvatno reagovale i  uspešno upravljaju promenama izazvanim krizom Covid -19 u oblastima zaštite radnika, upravljanja rizicima i produktivnosti;
  • Prilagođavanje transnacionalnih i nacionalnih mehanizama uključivanja zaposlenih kako bi se uskladili pristupi upravljanju efikasnošću proizvodnje, uzimajući u obzir politiku održavanja fizičke distance i rada na daljinu;
  • Izrada vodiča za poslodavce i sindikate o načinima zaštite zaposlenih i strategiji upravljanja promenama, kao što su lanci snabdevanja, novi digitalni alati, sistemi proširene stvarnosti;
  • Uspostavljanje transnacionalnih mehanizama kako bi se omogućilo veće uključivanje socijalnih partnera za ublažavanje efekata krize izazvane virosom Covid-19 na proizvodne kompanije, npr. aktivnosti na restrukturiranju radi očuvanja proizvodnje uz istovremenu zaštitu zaposlenih;

Partneri na projektu su:

  • FPP –  Udruženje poljskih preduzetnika
  • BCCI – Bugarska trgovinska i industrijska komora
  • CEA – Andaluzijska konfederacija privrednika
  • RUZ – Republička unija poslodavaca
  • SAE – Unija poslodavaca Srbije
  • CATUS – Savez samostalnih sindikata Srbije
  • FZZMiH –  Udruženje sindikata metalaca i livaca (Poljska)
  • U.G.I.R. – Generalni sindikat industrijalaca iz Rumunije

Predviđanje je da će rezultati do kojih će se doći biti koriščeni u budućem radu partnerskih organizacija. Želja je da se pojednostavi proces integracije poslodavaca u okviru strukturirane komunikacije i predstavnika zaposlenih i ojača učešće zaposlenih u upravljanju zaštitom zdravlja i bezbednosti na radu kao rezultat međunarodne obuke. Jedan od rezultata bi trebalo da bude i identifikovanje, diskusija i analiza jednostavnih pristupa i mera kojima se može efikasnije upravljati organizacijom, kao i promocija najboljih praksi i inovativnih aktivnosti o kojima će se dogovarati poslodavci i predstavnici zaposlenih.

Uz finansijsku podršku Evropske unije

Predstavljen vodič o strategiji upravljanja rizicima kroz saradnju sa zaposlenima

15. septembra 2022. godine, uspešno je održana nacionalna radionica na kojoj je predstavljen Vodič o upravljanju rizicima u cilju očuvanja kontinuiteta poslovanja uz značajno učešće zaposlenih.

Preduzeća su se od početka pandemije našla u centru ekonomske neizvesnosti i bilo je potrebno identifikovati koji su rizici prepoznati kao najveći, kao i da li su poslodavci adekvatno pripremljeni na poslovne izazove. Koje aktivnosti su morale biti preduzete u cilju opstanka ali i konkurentnosti biznisa, koje poslovne strategije su se pokazale kao uspešne za dobrobit kompanije uz uključivanje njenih zaposlenih bile su neke od tema današnje radionice.

Uključivanje zaposlenih i njihovih predstavnika u pojedine segmente poslovanja, kroz procese informisanja i konsultovanja pokazalo se kao izuzetno korisno u cilju povećanja otpornosti preduzeća. To je rezultiralo inovativnim promenama i razvojem poslovanja što predstavlja uspešan model za trenutne, ali i buduće prepreke u poslovanju. Kao jedan od primera je naveden i rad od kuće, i značaj usvajanja inicijative Unije poslodavaca Srbije da se takva forma radnog odnosa detaljno reguliše kroz naše zakonodavstvo.

Zaključeno je da se strategije moraju stalno revidirati, da je neophodno u njihovu izradu uključiti zaposlene i njihove predstavnike koji poznaju proizvodne procese i organizaciju rada u kompanijama kako bi zajedno doneli najbolje odluke u cilju opstanka i razvoja konkurentnosti preduzeća.

Saradnja sa zaposlenima i njihovim predstavnicima je veoma važna jer je praksa pokazala da su uspešna komunikacija i međusobno uvažavanje ključ ekonomskog prosperiteta i zaštite interesa poslodavaca i zaposlenih.

Nacionalnu radionicu su organizovali Savez samostalnih sindikata Srbije i Unija poslodavaca Srbije, uz finansijsku podršku Evropske unije.

Preporučene vesti

Još uvek nema komentara. Budite prvi!


Dodajte komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *