Nedelja dualnog obrazovanja, koja  je održana od 21. do 25. oktobra 2019. godine, obeležena je nizom konferencija i panel diskusija posvećenih primeni i predstavljanju prvih rezultata dualnog obrazovanja u Republici Srbiji. U organizaciji ovih događaja učestvovali su Privredna komora Srbije, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, brojni domaći partneri zaduženi za realizaciju dualnog obrazovanja kao i strani donatori koji su podržali njegovu implementaciju. Unija poslodavaca Srbije od početka podržava reformu obrazovnog sistema i uvođenje dualnog modela, a mnoge naše inicijative za unapređenje sistema obrazovanja unete su i u Zakon o dulanom modelu studija u visokom obrazovanju, iz kog razloga su naši predstavnici prisisustvovali na navedenim događajima.

Učesnici su imali prilike da od predstavnika Ministarstva i Privredne komore Srbije čuju kako je tekao proces uvođenja dualnog obrazovanja u Republici Srbije, obuke i akreditacije instruktora, uspostavljanje saradnje između kompanija i srednjih stručnih škola i kakvi su prvi rezultati uvođenja ovakvog modela obrazovanja. Na panel diskusijama govorili su predstavnici Austrijske privredne Komore, Austrijske razvojne agencije, Predstavnici delegacije nemačke privrede u Srbiji, Švajcarskog ekononomskog instituta pri federalnom isntitutu za tehnologiju u Cirihu, koji su svi iznosili iskustva u primeni dualnog modela obrazovanja.

Pored organizovanih konferencija i panel diskusija, jedan od najzanimljivih događaja svakako je bio organizovan obilazak kompanija koje su među prvima podržale sistem dualnog obrazovanja i koje učenicima pružaju mogućnost sticanja veština i praktičnog znanja u realnom radnom okruženju. To je bila prilika i da učesnici porazgovaraju kako sa instruktorima zaduženim za praktičnu obuku ovih učenika, tako i sa samim učenicima koju su izrazili veliko zadovoljsvo za mogućnost ovakvog načina školovanja.

Svedoci smo da se usled digitalne transformacije zanimanja brzo menjaju i da je obrazovni sistem potrebno prilagoditi tržištu rada. Dualni model obrazovanja, kada je u pitanju srednje stručno obrazovanje podrazumeva sticanje relevantnih znanje i veština i u školi i u kompaniji. Dok u školama učenici stiču teorijska znanja, u kompanijama dobijaju priliku da usvajaju praktično i primenljivo znanje u realnom radnom okruženju. Nakon završetka školovanja po dualnom modelu, učeniku se znatno povećavaju šanse da se snađe na tržitu rada, kroz priliku da se zaposli kod poslodavca kod koga je sticao pratktična znanja ili da nastavi dalje školovanje, ali i da lakše pokrene sopstveni biznis.